نوشته شده توسط : worldmarketing

مشخصات مصرف کننده
لهستان با 1.39 کودک به ازای هر زن ، متوسط ​​برای کشورهای اروپایی است. امید به زندگی در بدو تولد طبق آمار سازمان ملل متحد 4/77 سال است. جمعیت لهستان با حرکت بسیاری از مردم به خارج از کشور رو به کاهش است. تا سال 2030 ، لهستان می تواند جمعیت خود را 1 تا 2 میلیون کاهش دهد. پیش بینی می شود که نسبت جمعیت روستایی با سرعتی سریعتر از جمعیت شهری کاهش یابد. میانگین سنی لهستانی ها در حال حاضر 37 سال است. تعداد شهروندان بین 15 تا 64 سال از 69.8٪ در سال 2015 به 63.6٪ در سال 2030 می رسد. جمعیت کل کشور ، و انتظار می رود این روند چشم انداز مصرف کننده را تغییر دهد. در لهستان میانگین سکونت شامل 1.1 اتاق در هر نفر است ، در مقایسه با میانگین OECD 1.8 اتاق در هر نفر. در سطح تحصیلات ، 91٪ از افراد 25-64 ساله دارای مدرک دبیرستان یا معادل معادل آن هستند ، بالاتر از میانگین OECD 74٪ و بالاترین نرخ در منطقه OECD است. این موضوع برای زنان کمی دقیق تر از مردان است: 92٪ از زنان در مقایسه با 91٪ از مردان فارغ التحصیل هستند. لهستان از نظر کیفیت سیستم آموزشی خود یکی از بهترین کشورهاست. از نظر اشتغال ، تقریباً 65٪ افراد 15-64 ساله مشغول به کار هستند که پایین تر از میانگین 67٪ OECD است. حدود 71٪ از مردان در مقایسه با 58٪ از زنان مشغول به کار اشتغال هستند.

رفتار مصرف کننده به سطح درآمد بستگی دارد که عموماً در مناطق روستایی پایین است. با این وجود ، در دهه گذشته شاهد رشد طبقه متوسط ​​بوده ایم که سطح درآمد آن مطابق با متوسط ​​دستمزد اروپاست. افزایش سطح درآمد یکبار مصرف باعث افزایش هزینه های مصرف کننده شده است ، روندی که انتظار می رود در آینده قابل پیش بینی ادامه یابد.

اگرچه اکثر نیروی کار کشور در بخش خدمات شاغل هستند ، اما مشاغل غالب در کشور عبارتند از بخش مالی ، ساخت مواد شیمیایی ، تدارکات و بخش IT / ارتباطات.
قدرت خرید
براساس داده های بانک جهانی ، تولید ناخالص داخلی سرانه لهستان در برابری قدرت خرید 29122.09 دلار آمریکا بود. درآمد ناخالص ملی در برابری قدرت خرید 27.970.00 دلار آمریکا در سال 2017 بود.

طی یک دهه گذشته ، یک طبقه متوسط ​​منسجم شکل گرفته است که سطح درآمد آن مطابق با متوسط ​​دستمزد اروپاست. طبق پیش بینی های Euromonitor International ، پیش بینی می شود جمعیت لهستان بین سال های 2015 تا 2030 1.197 میلیون نفر کاهش یابد.

شاخص جینی که میزان نابرابری در کشور را اندازه گیری می کند ، طبق داده های بانک جهانی در سال 2015 به 31.8 رسید. از نظر شاخص برابری جنسیتی در سال 2017 ، لهستان 56.8 از 100 را بدست آورده است. این پایین تر از میانگین اتحادیه اروپا 66.2 است ، اگرچه پیشرفت با سایر کشورهای اتحادیه اروپا همسو است. امتیاز لهستان با 4.4 امتیاز افزایش یافت. در حال حاضر در رده بندی هجدهم در شاخص قرار دارد که از 2 مکان پیشرفت برخوردار است.
رفتار مصرف کننده
اکثر مصرف کنندگان لهستانی تمایل دارند هنگام تصمیم گیری های مربوط به خرید (کیفیت ، قیمت ، مبدأ) عوامل مختلفی را در نظر بگیرند ، اما هنگامی که آن را قابل اطمینان و قابل اعتماد بدانند به یک برند وفادار باشند. برای کلاس های متوسط ​​و بالاتر ، کیفیت و مارک تجاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، همانطور که سطح کلی خدمات در حین خرید و بعد از آن نیز وجود دارد. آنها مایل به پرداخت محصولاتی با کیفیت بهتر و مزایای بیشتر هستند. بسیاری از مغازه ها دیر باز (10 شب) ، برخی از 24/7 (حتی در حومه شهر) باز هستند. گرچه مراکز خرید و سوپر مارکتهای فوق العاده زیادی وجود دارد ، اما مصرف کننده لهستانی دوست دارد در مغازه ها و بازارهای مختلف و فروشگاه های محلی کوچک یا متوسط ​​محلی خرید کند. فروش و تخفیف بسیار محبوب است. مصرف کنندگان لهستانی به طور کلی محصولات ساخته شده در لهستان را ترجیح می دهند ، اما به دلیل ظهور تجارت الکترونیکی و بازار ، این نگرش در حال تغییر است. اگرچه تبلیغات تبلیغاتی مهم است ، اما بیشتر تبلیغات از طریق دهان به دهان است. لهستانی ها عادت دارند هر روز از هفته ، در هر ساعت از شبانه روز ، به خرید بپردازند. مصرف کنندگان لهستانی به ویژه اگر در تلویزیون یا رادیو تبلیغ شده باشند ، از آزمایش محصولات جدید وسوسه می شوند. به طور کلی ، تبلیغات ، از جمله مسابقات و کوپنینگ بسیار خوب در لهستان انجام می شود.

بخش مواد غذایی ارگانیک به طور فزاینده ای اهمیت پیدا می کند ، با این که لهستانی ها شیوه زندگی خود را بهبود بخشیده و از سلامت و رفاه خود مراقبت بیشتری می کنند. به عنوان مثال ، لهستانی ها به نفع میوه و سبزیجات تازه از محصولات بسته بندی شده و فرآوری شده دور می شوند. سکوهای همکاری مانند Uber ، Mytaxi و AirBnB در شهرهای بزرگ مانند کراکوف و ورشو بسیار محبوب هستند.





:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: